شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

(( گمنامم هنوز ))

دوشنبه, ۱۹ خرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۱۹ ق.ظ






موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۹/۰۳/۱۹

نظرات  (۶)

به کام ِدل نرسیدیم اگر در این دنیا
به این خوشیم که دنیای دیگری هم هست

بینظیر بود مثل همیشه از دل امده و به دل نشست
براتون عمر باعزت ارزومندم...
پاسخ:
نگاه زیبای شما همیشه مشوق بنده بوده
همانطور که فرمودید ، از دل بر آمده 
ولی کام دل های این دنیای فانی زود گذر 
و بی ثبات هستند ، 
در اصل به دنیای دیگری دلخوش هستیم 
بینهایت سپاسگزارم از حضور گرم شما 
۰۱ تیر ۹۹ ، ۲۳:۱۱ ملیکا موحد
تبریک بابت این استعداد الهی که ایزد در وجودتان دمیده و شما از برکت روح زلالی که در کنج دل خویش ماوا گزیده و تکیه بر گوشه ی خلوت خویشتن خویش زده به دنیایی دگر وصلید و الهامات و احساس ناب حق تعالی را با روح درون دریافت و حدالمقدور در توان زمینی و با کمک به دایره ی محدود واژگان فارسی انها را یک به یک، مصرع به مصرع، بیت به بیت به خط میکشید و به صف میکنید تا انعکاسی از الهامات درونی را به ما ارایه دهید. سپاس از شما که اینه گردان منبع نور و جرعه ی زلال احساسید. من شما را دنبال میکنم و تقریبا تمامی پست هایتان را تک به تک با چشم دل خواندم . خوشحال میشم دوستان اگر پیج رمان و داستانی منو دنبال کنید . سپاس
پاسخ:
درودی بیکران بر بانوی گرامی و پرهیخته، 
حدود ۵ سال است که این حقیر دل نوشته ها و راز و نیازهای 
دلم را با پروردگار مهربان در این وبلاگ منعکس میکنم ،
با جرات میتوانم عرض کنم سرکار یکی از سه نفری میباشید که در 
این مدت چنین توجهی به این دل نوشته ها مبذول داشته اید 
گله از کسی ندارم ، متاسفانه در این زمانه و دوران تعداد کسانی 
که به اینگونه مطالب علاقمند باشند بسیار انگشت شمار هستند 
شاید در آینده ای دور،  دوباره مردم فرهنگ دوستی پیدا شوند 
و به چنین مطالبی علاقمند باشند ، ولی بنده نمیتوانم از نوشتن دست
بردارم بعد از آن سه جلد کتاب ، کتابی جدید به نام ( نوای میگساران)
در دست اتمام دارم که امیدوارم تا سال آینده موفق به چاپ آن شوم 
شاید این کتاب آخرین کتاب و راز و نیازهای من با دلبرم معبود جهانیان باشد
باز هم از توجه شما و متن زیبائی را که مرقوم فرموده اید بینهایت سپاسگزارم 
از پروردگار مهربان،  شادی و سلامتی و موفقیت روز افزون برای سر کار دارم 
با کمال میل پیج سرکار را دنبال خواهم کرد ، موفق باشید 
چه عالییی :)))
یعنی الان دارم با یک شاعر بزرگ صحبت میکنم 😊
موفق باشید
واقعا نمی‌دونستم شرمنده !
پاسخ:
خواهش میکنم بانو خیلی متشکرم ،
و اما در مورد شاعر بزرگ باید عرض کنم 
که به قول حضرت حافظ، 
( نه هر که سر بتراشد قلندری داند )
بزرگی انسان به این نیست که چند کلمه ای را سرهم
کند و به اسم شعر به گوش مردم برساند،
بلکه بزرگی مرد در اعمال و تفکرات ، و گفتار او باید 
نمایان گردد، و اینکه درد اجتماع زمان خودش را بشناسد
و بتواند آن درد ها و معضلات اجتماعی را مورد توجه 
مسئولان و مردم قرار بدهد ، 
 و بنده سعی خودم را در این راه تا آنجا که فعلا امکان دارد
انجام داده ام ، بهر حال از بذل توجه شما بی نهایت سپاسگزارم 

خیلی قشنگ بود خودتون نوشتین ؟؟؟
خیلی عاااالی بود :)))
من اصولا شعر نمیخونم ولی این شهر خیلی قشنگ و لطیفی و غمگینی بود :)
پاسخ:
درود بانو ،
سپاسگزارم از حضور گرم شما، 
بله تمام اشعار وبلاگ دل نوشته های خود بنده 
هستند ، همچنین کتاب های بوی زلف یار و 
راز گیسوی پریشان که در دو جلد منتشر شده
نیز مجوعاً شامل  هزار پانصد غزل و مثنوی های
کوتاه میباشند 
بله این بیتی ازاشعارشماست که درکتاب بوی زلف یار اومده .😍
کاملا موافقم.
انسان کامل، شعر کامل، فیلم بی‌نقص، هنر تمام و کمال، آدم بی‌اشتباه، زیبایی مطلق، چیز همه‌چیز تمام وجود خارجی ندارد. همین چیزهای نصفه نیمه همه چیزهاییست که داریم.

🌷🌷🌷
پاسخ:
کاملا درست فرمودید ، 
اصولا اگر انسان کامل بشود ، زمانی است که دیگر بجز حضرت 
حق کسی دیگر را نمی بیند و نمی شناسد ، و آن لحظه ای است
که در حق ذوب میگردد و فنای ظاهری او به بقای ابدی تبدیل میشود 
زیرا بنده معتقد هستم که خداوند در ما و ما در او هستیم ، منتها اعمال 
ما ، سبب میشود که به او نزدیک و یا از او دور شویم ،

من اویم و او من همه جا در دَوَرانیم، 
او جان جهان ما همگی زنده به آنیم 
مراد ازعاشقی آن شد که حان برکف و پاکوبان
به جای دیر ومسجدها،دل اندر مجمر اندازم.
😉😉
پاسخ:
سلام دوست عزیز، 
پاسخ بسیار زیبائی را به این غزل دادید 
فکر کنم بیتی از اشعار خودم باشد ، 😅
بهر حال آدم وقتی به انتهای راه میرسد و در گذشته 
سیری میکند و چون نتوانسته به اهدافی که داشته برسد 
سعی میکند خودش را به نحوی تبرعه کند 
سپاسگزارم از توجه خاص شما 
البته این غزل از کتاب جلد اول راز گیسوی پریشان است 
که فقط بخاطر اینکه وبلاگ به حالت تعطیل نباشد  در پست 
گذاشتم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی