شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

(حبیبم بُرقعی بر رخ نشسته پرده در پرده ***

يكشنبه, ۲۸ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۰۰ ب.ظ



حبیبم را نمی یابم،  طبیبم را خبر سازید 
رُخِ زردم ببینید و مهیای سفر سازید 

حدیثی خوشترم نَبوَد، که عشقش جانستان آید 
اگر از او خبر آمد ، رهش را پر گُهر سازید 

حبیبم برقعی بر رخ ، نشسته پرده در پرده 
ز اشکم حاجبانش را، پَسِ پرده خبر سازید 

به راهش گل بپاشید و کجاوه را گلاب افشان
به تیغ و نیزه چون مردان، رهش را بی خطر سازید 

کمانِ چشم شهلایش، چو ناوک ها* کمان گیرد 
سر و سینه و دستم را، به تیر او سپر سازید 

اگر پیش از لقای او، کشد جان از تن من پَر
چو مستان باده نوشید و غمم را دربدر سازید 

الا ای عاشقان با من، شراب بیغشی* نوشید 
جهان را بی رُخِ جانان، ز بُن زیر و زبر سازید 

اگر روزی که این تربت، به دست کوزه گر افتاد
ز خاکم کوزه های مِی ، برای رهگذر سازید 

الا یاران چو بعد از من ، سراغ از تربتم گیرید
به همراه شباهنگان،*  دلم را نغمه گر سازید 


=====================================

* ناوک = تیر ، کنایه از مژگان 
* شراب بیغش = کنایه از راستی و درستی و محبت 

* شباهنگان = بلبلان ، جمع شباهنگ 


 
ماه غلام رخ زیبای توست..

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۸

نظرات  (۱۱)

۲۹ دی ۹۹ ، ۱۸:۴۳ فاطمه حیدری (رضوان)
سلام
خیلی قشنگ بود
موسیقی هم که عالیست
پاسخ:
درود بانو ،
سپاس فراوان از حضور و محبت سرکار 
۲۹ دی ۹۹ ، ۰۲:۱۱ لیلا هستم
چقدر لذت بردم از خوندنش
پاسخ:
سپاسگزارم از حضور شما 
خوشحالم مورد توجه قرار گرفته 
بسیار زیبا
پاسخ:
سپاس فراوان از حضور و محبت شما 
۱۱ مهر ۹۵ ، ۲۳:۰۲ حامد عبدالهی
امان از این جانان که نامش را در همه جا میشه پیدا کرد...
و چقدر من با این نام خاطره دارم...
زیبا بود
ممنونم
پاسخ:
کسیکه مزه جانان را چشیده باشد..
هرگز آن را از یاد نمیبرد..
سپاسگزارم از محبتتون دوست عزیز..
:)))
این بار با بقیه وقتا واقعا فرق داشت
پاسخ:
ممنون..
خب همیشه آدم بر یک منوال نیست..
امیدوارم که پسندیده باشید
واااای این فوق العاده بود:) خیلی خیلی زیباست
پاسخ:
بسیار لطف دارید..
خواهش می کنم  برگ سبزیست تحفه درویش.
خوشحالم که مورد توجه شما قرار گرفته..
۱۰ مهر ۹۵ ، ۱۹:۴۹ امیر بهزادپور
دلنشین و عالی...
پاسخ:
سپاسگزارم از محبتتون..
خیلیییی قشنگه مثل همیشه حرف ندارید

وجودتون مستدااااااااااااام موسیو ^_^
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم از محبتتون..
شما بسیار لطف دارید..
۱۰ مهر ۹۵ ، ۰۸:۴۴ سیدرضا موسوی
از طبیبم گر چه می‌دادی نشان
من نمی‌بینم طبیبی در جهان
من چه دانم، کان طبیب اندر کجاست
میشناسم یک طبیب، آنهم خداست
پاسخ:
میشناسم یک طبیب آنهم خداست ..
کاملا درسته..طبیب همه دردها خداست..
همچون همیشه عالی :)
پاسخ:
سپاس بانو نگار..
۰۹ مهر ۹۵ ، ۲۱:۵۷ ɐɹɐɓol •_•

عالی :)
پاسخ:
ممنونم از محبتتون..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی