شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

( عهد کردم که دلم از تو نخواهد جز تو

دوشنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۰۴:۴۲ ب.ظ




عهد کردم که دلم از تو نخواهد جز تو

در دلم هم هوسی پا نگذارد  جز تو


مهر خاموش زدم بر لب خود با نامت 

تا کسی قفل دلم را نگشاید  جز تو


خسته از من شده ای لیک تو خود میدانی

تا ابد این دل من هیچ نخواهد جز تو


مرغ دل را هوسی جز تو به بستانت نیست

اندر این باغ نگاری که نشاید جز تو


عشق  بر تار دلم زخمه ی بی تابی زد

گفت زین زخمه و زین تار ندارد جز تو


آن که چون من هوس عشق و کله داری کرد

در همه کون و مکان شاه نداند جز تو


عاقلی کو که کند فهمِ زبان مستان

یا بنوشد قدحی آنگه بخواهد جز تو


من دیوانه که امشب به بیابان زده ام

کو بهانه که مرا زنده بیارد جز تو


    از شباهنگ تو چنان دلشده ای ساخته ای

    که دلِ او به جهان کس نشناسد جز تو

==========================

موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۸/۰۷/۲۲

نظرات  (۷)

هر شب اندیشه دیگر کنم و رای دگر
که من از دست تو فردا بروم جای دگر
بامدادان که برون می‌نهم از منزل پای
حسن عهدم نگذارد که نهم پای دگر
هر کسی را سر چیزی و تمنای کسیست
ما به غیر از تو نداریم تمنای دگر
زان که هرگز به جمال تو در آیینه وهم
متصور نشود صورت و بالای دگر
وامقی بود که دیوانه عذرایی بو
منم امروز و تویی وامق و عذرای دگر
وقت آنست که صحرا گل و سنبل گیرد
خلق بیرون شده هر قوم به صحرای دگر
بامدادان به تماشای چمن بیرون آی
تا فراغ از تو نماند به تماشای دگر
هر صباحی غمی از دور زمان پیش آید
گویم این نیز نهم بر سر غم‌های دگر
بازگویم نه که دوران حیات این همه نیست
سعدی امروز تحمل کن و فردای دگر

 "خسته از من شده ای لیک تو خود میدانی

تا ابد این دل من هیچ نخواهد جز تو"
بسیار زیبا

پاسخ:
هر صباحی غمی از دور زمان پیش آید 
گویم این نیز نهم بر سر غم های دگر ،،

شیخ اجل ، به زیبائی حال عاشق و غم های 
دوران را توصیف کرده که هر صباح بر روی 
هم انباشته میشوند ،
از حسن انتخاب شما بسیار سپاسگزارم 
درود بر استاد ضیغمی
کاش ادمایی مثل شما بیشتر و بیشتر بودن توی جامعه ی ما
جامعه ی ما دچار کمبود ادمایی با چنین تفکرات و چنین شخصیت های بزرگی هست متاسفانه


در پناه حق🌸
۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۷:۲۵ شهرام شکوهی
گلچین گذاشتم سر بزن

https://jadid-music.ir/the-best-new-songs
پاسخ:
ممنون از حضورتان، 
انشاالله در فرصت مناسب 
سلام و خسته نباشید .وبلاگ زیبا و خوبی دارید.اگر مایل به تبادل لینک هستید خوشحال میشم با سایت روبکا تبادل لینک(پیوندها) داشته باشید با این کار به مدت کمی بازدید شما افزایش پیدا میکنه.منتظرتونم حتما بهم سر بزنید
پاسخ:
چشم در فرصت مناسب خدمت خواهم رسید 
۲۲ مهر ۹۸ ، ۱۷:۱۵ آشنای غریب
سلام یه سوال . آیا

من دیوانه که امشب به بیابان زده ام

کو بهانه 《که》 مرا زنده بیارد جز تو
زیبا تر نیست؟
پاسخ:
سلام ممنون از توجه دقیق شما 
بله درسته ، اصلا ( که ) باید وجود داشته باشد 
 چون در غیر اینصورت وزن صحیح نمی باشد 
در دست نویسم در دفترچه کلمه ی ( که ) وجود دارد
هنگام نوشتن در وبلاگ متاسفانه کلمه ی ( که ) از قلم 
افتاده است ، باز هم سپاسگزارم از توجه شما ، حتما 
تصحیح خواهد شد 
سلام
پاسخ:
درود بر شما و سپاس از حضورتان، 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی