شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

( رهِ جانانه ار جوئی کلیدش دستِ مستانست

جمعه, ۱۵ خرداد ۱۳۹۴، ۱۱:۲۲ ق.ظ


رهِ جانانه ار جوئی،کلیدش دست مستانست

از آن ساغر مرا نوشان، که سِکرش* رفع هجرانست 


مباد آن شامِ من جانا، که بی رویت سحر گردد

از این هجران که من دارم و طوقش در گریبانست


صبا آرد مرا هر گه، پیام از دلبری هایت

بگو آهسته بر خیزد، که این دل شمع لرزانست 


ز درد هجر میسوزم، که درمان دیدنِ رویت

چو این دل را تو سوزانی، فقط محتاج درمانست 


مرا اینگونه خوش باشد، که دل خفته در ایوانت 

عدو بیهوده بنشسته که پشتش رو به ایوانست 


دلم آمد ز کوی او، که گوید وصفِ روی او 

بده ساقی میِ سوری* که دل یک لحظه مهمانست 


شکرخندِ لب ساقی، که هوشم میبرد از سر

چو گفتم آنچه را دیدم، ز مستی گیج و حیرانست 


شباهنگا اگر داری، هوای کوی او در سر 

رهِ چاره چو میجوئی، کلیدش دست مستانست


=================================


* سِکر = مستی              

   * میِ سوری = شراب ارغوانی








موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۴/۰۳/۱۵

نظرات  (۱)

یک سال دیگر تمام شد و من تنها چیزی که از فردا میدانم
این است که خدا قبل از خورشید بیدار است.
از او میخواهم قبل از همه در کنار شما باشد و برایتان نغمه سربلندی،عزت،نعمت،سلامتی و سعادت بخواهد.
الهی سالی سرشار از زیبایی داشته باشید
نوروز باستانی را خدمت شما تبریک عرض میکنم
پاسخ:
درود بانو رویا، 
با تشکر از حضور شما و سپاس از دعای زیبا 
بنده نیز این نوروز باستانی را به شما تبریک عرض میکنم 
و سالی سرشار از نعمت و سلامتی و موفقیت روز افزون 
که امیدوارم در سایه ی رحمت پروردگار مهربان ، به شما عطا شود

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی