شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

( دل را کنم خانه که دلبر میاد که دلبر میاد (ترانه)

پنجشنبه, ۲ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ق.ظ

 

( این یک ترانه است هر کس به ذوق خودش )

میتواند آنرا با ریتم دلخواه خود بخواند 

ولی ریتمی که بنده انتخاب کردم را میتوانید 

گوش دهید 






 هرچه به من کردی، مکن با دلم مکن با دلم

                           ای ماه و پروینم، مَهِ خوشگلم مَهِ خوشگلم


                   زاندم که دل بُرد ز من، چشمِ مست تو، چشم مست تو

                  جز  غمِ  دوریت،  نشد حاصلم  نشد  حاصلم


                         ( مو را زنم شانه، که دلبر میاد که دلبرمیاد )

                         ( دل را کنم خانه، که دلبر میاد که دلبرمیاد )


                    زلفت  به  بادم  دهد، حبیبِ دلم  حبیبِ  دلم

                    کم کن پریشانش، که من سائلم که من سائلم


                   لعلِ لبت جان من، چو تشنه بسوخت، چو تشنه بسوخت

                        کم کن کرشمه را، حل کن مشکلم، حل کن مشکلم


                        ( چشم را کنم ساغر، که دلبر میاد که دلبر میاد)

                        ( اشک را  کنم  باده، که دلبر میاد که دلبر میاد)

 

                        بر جعدِ گیسوی تو، نشسته دلم نشسته دلم

                        شانه زند بر آن، یارِ خوشدلم، یار خوشدلم

 

                          از نقشِ زلف و رُخت، بُتان حیرتند، بُتان حیرتند

 مجنونِ دهر گشته ام، مکن عاقلم، مکن عاقلم

                    

                        ( مو را زنم شانه، که دلبر میاد که دلبر میاد )

                        ( دل را کنم خانه، که دلبر میاد که دلبر میاد )

                    =======================  

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۲

نظرات  (۸)

۰۷ مرداد ۹۹ ، ۱۳:۱۰ ماهور بانو
درود گرامی
با خوانش دوستتان زیباتر هم شد این شعر و مفهومش.
ممنون که به درخواست بازدیدکنندگان ارج نهادید🌹
پاسخ:
درود بانو ماهور 
خواهش میکنم وظیفه بود 
لیکن متاسفانه با عجله و ناتمام اجرا شده 
امیدوارم روزی این ترانه را با موزیک و اجرای 
زیبا تقدیم به شما و دوستان علاقمند نمایم
به به چه ترانه‌ی دلکشی
به به چقدر فوق العاده بود ریتم و صدای شما. واقعا لذت بردم سپاس.
همیشه از اشعارتون لذت می‌برم :)
پاسخ:
درود و سپاس بانو سمیرا ،
سرکار همیشه به بنده لطف و محبت 
داشتید ، 
البته این اجرا توسط یکی از دوستان 
ضبط شده بود خیلی با عجله و نا تمام 
اجرا کردند ، فقط ریتم آن را خودم انتخاب کرده بودم
باز هم سپاس فراوان از حضور گرم شما 
سلام استاد مثل همیشه زیبا سرودید من با ریتم شیش و هشت قری برا خودم زمزمه کردم ولی نمیدونم چرا اشکی از چشمم افتاد حتم دارم خاصیت شعرهای شماست ...
پاسخ:
درود بانو نسیم ،
سپاس از حضور شما ،
راستش به دوستان قول دادم ریتم آن را در 
وب بگذارم منتها متاسفانه هنوز موفق نشدم 
ممنونم که به دلنوشته های بنده توجه می‌فرمائید 
سلام استاد امیدوارم خوب باشید
شعرمتفاوت مبارک.حال وهوای شعرفولکلور داشت .من کم وبیش دستی در موسیقی فولکلوریک دارم ولی هرکاری کردم نتونستم باهم مچ کنم.ممنون میشم ریتم راهم بخونید.⚘
پاسخ:
درود امیر آقا  
حتما ریتم را هم بزودی در همین پست 
ارسال میکنم ، ممنون از حضورتون
۰۲ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۳۱ ماهور بانو
منتظریم
۰۲ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۲۴ ماهور بانو
زنده باشید..
اتفاقا دوست داشتم ببینم ریتم مورد نظرتان چه بوده
پاسخ:
چشم حتما ریتم را ارسال میکنم 
سلااام و درود
به به چه زیبا
پاسخ:
درود دوست عزیز 
سپاسگزارم از حضور گرم شما 
۰۲ مرداد ۹۹ ، ۰۰:۰۲ ماهور بانو
خودتان با ریتم خودتان میخواندید و منتشرش میکردید زیباتر میشد
پاسخ:
درود بانو  ماهور 
سپاس از بذل توجه شما ولی صدای
بنده اصلا قابل گوش دادن نیست ای
کاش میتوانستم لااقل ریتمی را که ترانه را
بر اساس آن سرودم منتشر میکردم 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی