شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

دشت شقایق را ببین اینک مزارم گشته است ***

شنبه, ۲۲ آذر ۱۳۹۹، ۱۲:۰۰ ق.ظ
======================================
دشتِ شقایق را ببین اینک مزارم گشته است
چشمان شوخ دلبری، ابر بهارم گشته است
 
از غصه ی نامردمی تا پرده در* شد اشکِ من
این شام پر حسرت مرا، صبحِ خُمارم گشته است 
 
ای همدم و ای همنفس من پر کشیدم زین قفس 
بنگر که مُلکِ عاشقان، خاکِ مزارم گشته است
 
کو ناله‌ای تا در سحر، همره شود با چشمِ تر
کز ناله های بی صدا، دل بیقرارم گشته است
 
کمتر به کارِ بلبلان عشوه نما چون نوگُلان 
من گر شقایق از غمم،  لاله نگارم گشته است 
 
خارِ مُغیلان میزند هر دم به قلبم نشتری 
نازم بدین عهد و وفا کو جانشکارم* گشته است
 
ای یارِ شهرآشوبِ من رسمِ وفا اینگونه شد
کاین خار،  هنگامِ سفر چون غمگسارم گشته است 
 
گفتا  چه دانی از وفا، یا عهد و پیمان با خدا
هر کس که نازم را کشد، خاکش گذارم گشته است
 
از عاشقی کم دم بزن زیرا چه میدانی از آن
آنکس که عاشق شد به ما، در ره غبارم گشته است
 
گفتم شباهنگ خسته شد زین راهِ پر شیب و فراز
خواهد که او را برکشی* دنیا چو بارم* گشته است 
================================
 * پرده در = کنایه از کسی که رازی را افشا کند * جانشکار = کنایه از عزرائیل 
* برکشی = ببری          * بارم = کنایه از اینکه دنیا چون باری سنگین بر دوشم است 


 ((ای دوست قبولم کن و جانم بستان....))

 
موافقین ۶ مخالفین ۲ ۹۹/۰۹/۲۲

نظرات  (۶)

سلام از بنده ست
خیلی از لطفتون ممنونم استاد عزیزم بله خداروشکر خیلی بهتر شده و الان فقط محدودیت در استفاده از چشمم دارم.در فاصله های زمانی یک ساعته میتونم استفاده کنم
من هم نتونستم باهاتون ارتباط برقرار کنم.یک کامنت خصوصی براتون ارسال کرده بودم که نمیدونم رسیید یا نه :(
باز هم ممنون
پاسخ:
خدا را شکر که بهتر هستید 
بهر حال هم مراقبت و هم مدارا کنید تا بزودی 
بهبودی کامل حاصل شود ، 
عالی بود استاد.قلمتون مانا
پاسخ:
سلام بانو ، 
ممنون از حضورتان ، 
راستی حالتون چطوره؟ 
چشمهایتان بهتر شدند ؟ 
من نتوانستم در وبلاگتان کامنت بگذارم و
جویای حال شما بشوم ، 
امیدوارم بهبودی کامل حاصل شده باشد 
زیبا بود دوست بزرگوار
پاسخ:
سپاسگزارم دوست عزیز،  لطف دارید 
۲۲ آذر ۹۹ ، ۱۴:۲۰ Sepideh Adliepour
اینقدر که شما خوب می نویسید همیشه تنها کاری که از دست ما برمیاد اینه که بیایم بخونیم و لذت ببریم و تعریف و تمجید کنیم همین(:
پاسخ:
درود بانو 
شما بسیار بزرگوارید و به دلنوشته های بنده بذل توجه دارید
لایق تعریف و تمجید نیستند ، این فقط از نگاه زیبای شما نسبت
به این نوشته هاست 
سپاس از حضورتان 
مثل همیشه عالیهههههه
انتخاب اهنگتونم ک دیگه جای حرف نمیذاره
حال خودتون خوبه سلامت و سرحال هستین؟
انقد کار زیاده ک حتی حالتونو نپرسیدم امشب با دیدن کتابتون یادتون افتادم
هرجا هستین عالی و سلامت باشید
پاسخ:
سلام بانو غزاله 
سپاس از حضور شما 
ممنونم بد نیستم ،
امیدوارم سرکار نیز همیشه شادکام و سلامت 
باشید 
زیبا ، عالی
پاسخ:
سپاس از حضور و محبت شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی