شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

دستم از روی خطا در خَمِ گیسوی تو شد)***

يكشنبه, ۱۷ شهریور ۱۳۹۸، ۰۴:۴۲ ب.ظ



دستم از روی خطا در خَمِ گیسوی تو شد 

دل چو سودا زده ای، عاشقِ ابروی تو شد

 

دل ز آن سلسله ی مو، که جهان فتنه ی او

مستِ آن چشم خُمار و، خَمِ گیسوی تو شد 

 

من به سوادی تو آیم، که به حالم نگری

دل در آن زلف دوتا* بنده ی هندوی تو شد

 

از غم و درد چه گویم که ز هجرانِ تو، دل

خون جگر در پی آن، نرگسِ جادوی تو شد 

 

طُره ی زلف، پریشان مکن ای مونس جان

کاین دل آغشته ی آن چهره ی دلجوی تو شد 


شب به شب راه سفر گیرد و از سینه جَهَد

تا بدان سلسله مو، شانه ی آن موی تو شد

 

غم دوران نخورم، چون ز غم زلف خَمت

هر سحرگاه دلم، می زده در کوی تو شد 

 

جز شباهنگ که تواند، همه هستی بدهد

تا که از روز ازل برده ی آن روی تو شد 

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۸/۰۶/۱۷

نظرات  (۳)

سلام
کامنتهای قبلی برای من بود تازه متوجه شدم ادرس وبلاگ نیفتاده
از حالا با اسم اشنا فعالیت میکنم
بازم ببخشید پرحرفی بنده رو
پایدار باشید
پاسخ:
درود بانو رویا ،
سپاسگزارم از حضور گرم شما، 
حتما نام آشنا را بخاطر می سپارم 
پیروز و سربلند باشید 
ممنونم
نفیسه سادات موسوی
گفتند که او عاشق موهای کمند است

موهای من از عصر همان روز، بلند است

او آمد و موهای مرا دید و سپس رفت

یک لحظه نپرسیدخرت دوست به چنداست

یک جمله نفرمودکه موهای توزیباست

یا اینکه دلم در سر گیسوی تو، بند است

من ماندم و موهای بلندم، که یکی گفت:

باور نکن، این شایعه ها، حرف چرند است

پاسخ:
درود ، خوش آمدید ،
سپاسگزارم از غزل زیبائی که با آن این پست را 
مزین فرمودید،  کاش نام سراینده را هم ذکر میکردید 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی