شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

(( ای دل ار جامی رسد سرمست باش ))***

جمعه, ۷ آذر ۱۳۹۹، ۰۲:۳۰ ب.ظ
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××
 
من نه آن مستم که باشم در جوال
آن چنان هستم که مِی، سازم حلال
 
می مرا خون جگر باشد و بس 
از دوچشمم، در بیابی وصف حال

ای دل ار جامی رسد سرمست باش
ور نباشد جرعه‌ای هرگز منال
 
من تو را از لعلِ او شهدی دهم 
تا نباشد بین ما زین پس سوال
 
از میِ عشقش چنان مستت کنم
 تا چو من آشفته مانی در خیال
 
بی تو باشم من ز خیلِ بیدلان
لیک بی او مرده ای اندر جوال
 
گر مرا بنده نداند او به حق
زندگی باشد مرا رنج و ملال
 
گفت، هان خامُش* شباهنگ دَم مزن
این حدیث و آرزو باشد محال
 
گر تو را چشمی به زلف دلبرست
روز و شب باید بسوزی تا کمال 


* خامش = خاموش ، ساکت 
 
@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@
موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۰۹/۰۷

نظرات  (۲)

۱۲ آذر ۹۹ ، ۱۴:۳۴ Sepideh Adliepour
بسیار زیبا بود، لذت بردم(:
پاسخ:
سپاس از حضور و توجه شما 
زیبا بود دوست عزیز

پاسخ:
درود و سپاس از حضور شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی