شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

( ز عطر و بویِ زلفِ او سخن جانانه اندازم )***

چهارشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۹، ۰۹:۲۳ ب.ظ



 
 روم با او بنوشم می و سر در شانه اندازم          
    گهی لب بر  لبِ نوشین  گهی پیمانه اندازم
 
    تو هم با من بزن جامی که از وصلش سخن گویم
    غمت از دل برون سازم شعف در خانه اندازم
 
    بیا ساقی لبم تر کن که تا وقتِ سحرگاهان
    ز عطر و بویِ زلفِ او سخن جانانه اندازم
 
    نمی بینم اگر رویش غلامی چون مرا بس باد
     که چون آئینه دارِ او  نظر بر  شانه  اندازم
 
    حدیثِ زلف او گفتی بسی اندر سحرگاهان 
    حدیثِ دیگری بر گو که من در نامه اندازم
 
    همی دانم که زلفِ او دهد این خرمنم بر باد
    اگر خاکستری مانَد در این میخانه  اندازم
 
    فلک را سرسری منگر که این نیلوفری گردون
    نه آن جامِ جمی باشد که چون افسانه اندازم
 
    سخنها در دلم دارم ولی ترسم که بر گویم
    سکُوتِ من  بُوَد  بهتر  سپر مردانه اندازم
 
   ز دستِ تو شدم نالان برو ای دل رهایم کن
   وگرنه پایِ تو حلقه چو یک  دیوانه  اندازم
 
    بگفتا دل، شباهنگا برو مردِ رهش نیستی
     سرت در کار خود باشد که من پیمانه اندازم
   
           **************************
   (((((   شباهنگ   ))))
موافقین ۵ مخالفین ۰ ۹۹/۰۴/۲۵

نظرات  (۱۰)

۳۱ تیر ۹۹ ، ۰۱:۵۳ ماهور بانو
درودها
پاسخ:
درود بانو ، خوش آمدید
سپاسگزارم از حضور گرم شما 
دست و پایی می توان زد ، بند اگر بر دست و پاست
وای بر حال گرفتاری که بندش بر دل است...

"   ز دستِ تو شدم نالان برو ای دل رهایم کن
   وگرنه پایِ تو حلقه چو یک  دیوانه  اندازم"
زیبا و دلنشین
 


پاسخ:
 وای بر حال گرفتاری که بندش بر دل است
بطور زیبائی حال روز بنده را توصیف فرمودید
سپاس فراوان از محبت و توجه شما 
سلام
خیلی زیباست
پاسخ:
درود بر شما، 
سپاس از بذل توجه شما 
۲۷ تیر ۹۹ ، ۲۳:۱۰ فرناز فرزان
سلام استاد
خیلی قشنگ بود ^_^
پاسخ:
درود بانو فرزان 
سپاس فراوان از محبت و 
حضور گرم شما 
۲۶ تیر ۹۹ ، ۲۱:۵۷ سیّد محمّد جعاوله
سلام
عالی
پاسخ:
درود ، 
سپاس از لطف شما 
فوق العاده بود👌🏻❤
پاسخ:
درود بانو، 
سپاس فراوان از محبت و توجه شما 
فوق العاده😍
پاسخ:
سپاس از بذل توجه شما 
۲۶ تیر ۹۹ ، ۰۰:۴۲ «نــٰاطـِقْ وُ خـٰامــوشْ»
استاد عالی بود:)
پاسخ:
سپاسگزارم از حضور گرم شما 
۱۰ آذر ۹۴ ، ۱۴:۰۸ 💀Marge khamosh💀
فاز عشقی لایکک عالی
پاسخ:
  به فاز مجنونی رسیده ایم ...دوست
واقعا فوق العادست 
پاسخ:
شما لطف دارید این از افکار والایِ شماست..

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی