شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

دیوانه و مستانه دل رفته از این خانه***

يكشنبه, ۲۱ دی ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ب.ظ


دیوانه و مستانه، دل رفته از این خانه 

در کنجِ خراباتی، پنهان شده مستانه

 

ای مطرب قانون* زن بر تار دلم کم زن

در دین شده ام کافر، در عشق چو افسانه 

 

بردی دل و دینم را، کردی همه جا ویران

با عشق زدی آتش، صد خانه و کاشانه 

 

دل در خم گیسویت، پروانه ی آن رویت

افشان چو کنی زلفت، با دل بزنم شانه 

 

ای مستِ دل افروزم، چون شمع بر افروزم

تا از دل پر خونم، نوشم  دوسه پیمانه

 

من مستم و گمراهم، آتش چو زند آهم

صد جامه بسوزاند، صد ساغر و میخانه

 

بردی دل دیوانه، این بِرکه ی ویرانه

گفتی ندهی بازش، تا خون شود این خانه

 

من خون کنم این دل را، مجنون کنم این گِل را 

سوزم همه شب بی تو، مستانه چو پروانه

 

بر روزن دل بنگر، تفتان* شده از آهم 

در روز زند ناله، در شب غم و غمخانه

 

بنگر که شباهنگ هم سر خورده از این دوران

در عشق تو شیرینی، فرهاد چو افسانه

 

آرام دلم گشتی، در این شب بی پایان

من ماندم و گیسویت، اندر رخ جانانه


* قانون = یک نوع ساز ، ‌و کنایه از خداوند دارد که قانون 

کائنات را وضع نموده 

* تفتان = کوه آتشفشان تفتان 

 

موافقین ۳ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۲۱

نظرات  (۲)

مرسی استاد,چشم منبع ذکر میکنم.
خیلی زیباست ,کتاب هم دارین?اسم و فامیلتون چرا زیر شعراتون نیست ?میتونم شعر کپی کنم ?
پاسخ:
درود بر شما و خیلی خوش آمدید، 
اسمم روی کتاب بوی زلف یار هست ،
ولی در تخلص از شباهنگ استفاده میکنم ،
زیاد ضروری نیست که آدم به اسم شناخته بشه ،
بله هر چقدر مایلید کپی کنید ، منتها لطف بفرمائید 
 منبع آن را هم ذکر کنید حال یا با اسم یا با آدرس وبلاگ 
سپاسگزارم از محبت شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی