شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

شبی آئی به بالینم که چشمم بسته خواهی دید

سه شنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۹، ۰۴:۱۶ ب.ظ




شبی آئی به بالینم، که چشمم بسته خواهی دید 

درون سینه ام قلبی، ز دنیا خسته خواهی دید 

 

شبی سرد و زمستانی، که یلدای غمم باشد 

میان موج گیسویت، مرا چشم بسته خواهی دید 

 

شبی پایان رسد جانا، غم و دردِ دل مجنون

به لیلی آنچه میماند، همه سربسته خواهی دید 

 

دلم را بی خبر مگذار، از آن چشمِ دل افروزت 

که این خونین دلِ مجنون، دگر پربسته خواهی دید 

 

هر آنچه گویمت امشب، چو نیکو بنگری ای گل

برای روزِ بعد از من، همه پیوسته خواهی دید

 

حکایت میکنم از دل، کنون تا وقتِ من باقیست

که بعد از من در این دفتر، دلی دلخسته خواهی دید

 

در این دنیا ز من باقی، نماند جز دل و دفتر

که آن هم بر سرِ گورم، چو یک گل دسته خواهی دید

 

به صحرای جنون اینک، یکی آرامِ جان دیدم 

که این لیلی به صحرا ها، ز دنیا خسته خواهی دید 

 

شباهنگ را چنین منگر، در این دنیای پوشالی

که این سلطانِ حق جو را، همی وارسته خواهی دید 

 

موافقین ۸ مخالفین ۰ ۹۹/۱۰/۱۶

نظرات  (۹)

۱۹ دی ۹۹ ، ۱۵:۵۳ |•° ن.م °•|
حکایت میکنم از دل، کنون تا وقتِ من باقیست

که بعد از من در این دفتر، دلی دلخسته خواهی دید


اینجا رو خودم تصور کردم وقتی توی وبلاگم یا دفتر خاطراتم مینویسم همیشه به این فرک میکنم کسی که این دفتر روبخونه به خسته دلی من پی میبره:)
پاسخ:
سخن دل هرگز رنگ و ریا ندارد، 
و به قول معروف ،
هر آنچه از دل بر آید 
لاجرم بر دل نشیند ،
با اینکه روزگار گاهی بازی های عجیبی دارد 
اما برای شما پیروزی و شادکامی آرزو میکنم ،

تا که بودیم نبودیم کسی،
کشت ما را غم بی همنفسی
تا که رفتیم همه یار شدند،
خفته ایم و همه بیدار شدند
قدر آئینه بدانیم چو هست
نه در آن وقت که افتاد و شکست
در حیرتم از مرام این مردم پست
این طایفه ی زنده کش مرده پرست
تا هست به ذلت بکشندش به جفا
تا رفت به عزت ببرندش سر دست
آه میترسم شبی رسوا شوم،
بدتر از رسواییم تنها شوم
آه ازآن تیر و از آن روی و کمند،
پیش رویم خنده پشتم پوزخند

سلام؛بی نظیر بود عجیب این دلنوشته ی شما به دل من نشست ...
اوقات خوشی رو براتون ارزومندم.
پاسخ:
درود بانو ، 
سپاسگزارم از نگاه زیبای شما 
و بذل توجهی که فرمودید 
۱۶ دی ۹۹ ، ۱۷:۲۳ فاطمه حیدری (رضوان)
سلام و عرض احترام
شعر و تصویر هر دو بسیار زیباست
خواننده ی این تصنیف باید استاد شجریان باشه،درسته؟
پاسخ:
درود بانوی گرامی 
سپاس فراوان از توجه و محبت شما، 
بله جناب شادروان استاد شجریان هستند 
آدم واقعا نمی دونه چی بگه!
پاسخ:
درود بر شما ،
امیدوارم مورد پسند قرار گرفته باشد 
هر چند ممکنست ایراداتی داشته باشد 
بهرحال فقط دلنوشته ای بیش نیست 
خیـــــــــــــــــعلی قشنگ بوووووووود
خیلی هااااااااا
اینکه میگم خیلی ینی خیــــــــــــــــــــلی
قشنگ مشخصه کلی ذوق کردم با خوندنش
پاسخ:
 خوشحالم مورد پسند واقع شده 
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۴۱ رویای خاکستری
سلام
غم انگیز بود ،مخصوصا این قسمت ،یجوری درد دوری برای معشوق بوجودمیاره بنظرم
هر آنچه گویمت امشب چو نیکو بنگری ای گل
برای روزِ بعد از من همه پیوسته خواهی دید

حکایت میکنم از دل کنون تا وقتِ من باقیست
که بعد از من در این دفتر دلی دلخسته خواهی دید

معشوق،بعد از عاشق ویران میشه، معشوقی که عشق واقعیه عاشقشو ذیده


موفق و پاینده باشید
پاسخ:
برای چنین معشوقی ...
 بهترین های دنیا را آرزو دارم ... 
 و اینکه چنین معشوقی همیشه جاودان بماند 
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۲۱:۲۵ سیّد محمّد جعاوله
حس خوب و لذت بخشی داشت
متشکرم.
پاسخ:
 سپاس دوست عزیز 
۲۳ مرداد ۹۶ ، ۱۷:۵۶ رویا رویایی
مثل همیشه حرف نداشت شما شایسته بهترین واژه ها براى تعریف و تمجید هستید
مرا ببخشید که تنها واژه ى هاى - محشر فوق العاده و عالى - در واژگان من هست
پاسخ:
 شما بسیار لطف و محبت دارید..
 این تعریف دیگه در حد من نیست من فقط 
 احساسم را روی کاغذ میآورم..
چقدر خوش وزن و زیبا می سرایید !!! لایک جناب شباهنگ بزرگ!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی