شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان



÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷÷

روزی به‌ بانگِ نای و نی، غسل سفر سازم به می 

گر دل بنالد همچو نی، من چون سبو نازم به می 

 

گر دل مرا رسوا کند، راز نهان افشا کند

چون خود مرا شیدا کند، رازم نهان سازم به می 

 

ساقی نوشین جامِ من، شمع و چراغِ شام من

بُگشا زبان و کامِ من، تا غم براندازم به می 

 

یا رب چه گویم چُون منم، تا پیش تو تر دامنم *

کرده غبارم* الکنم*،خواهم جهان بازم به می 


این دل چو دیوانه شود، راهیِ میخانه شود

ساقی چو همخانه شود، من سر بر افرازم به می 

 

مرغِ شبم یا هو کند، دیده ی خود آمو* کند 

گر با دل من خو کند، با او همآوازم به می 

 

ای دل بیا با من نشین، وان چشم و ابرو را ببین

کان یار شوخ و نازنین، آرد به پروازم به می 

 

امشب شباهنگ در سحر، گیرد ز یارِ خود خبر

چون او مرا گیرد به بَر، کارم بپردازم به می 

×××××××××××××××××××××××

* تر دامن = گناه کار         * غبار = گناه 

* الکن = لال و گنگ 

* آمو = دریای آمو

موافقین ۴ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۰۴

نظرات  (۷)

۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۸:۰۰ ماهور بانو
درود بر شما

موفق باشید و همچنان بدرخشید
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم از لطف و محبت شما

۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۶:۲۲ ماهور بانو
به به.‌بسیار عالی.
در ایران یا خارج؟
پاسخ:
البته در ایران، 
در تهران توسط خانه ی کتاب و
انتشارات آرین بچاپ رسیده
۰۶ مهر ۹۹ ، ۱۳:۴۵ ماهور بانو
ای دل بیا با من نشین، وان چشم و ابرو را ببین


بسیار عالی
استاد مجموعه اشعارتان را منتشر کرده اید؟
پاسخ:
درود بانو ماهور،
ممنون از محبتتون  ،
بله یک کتاب با عنوان( بوی زلف یار)
در سال ۹۶ چاپ شده
و کتاب دوم با عنوان ( راز گیسوی پریشان )
که کتاب دوم خودش در دو جلد و هر جلد
در حدود ۵۰۰ غزل که در سال ۹۸
بچاپ رسیدند
عید سعید قربان رو به شما تبریک میگم.
پاسخ:
درود بانو رویا ، سپاس از شما 
 همچنین این عید بر شما مبارک باد 
به به جناب شباهنگ
چون عهده نمی شود کسی فردا را
حالی خوش کن تو این دل شیدا را
می نوش به نور ای ماه که ماه
بسیار بتابد و نیابد ما را
من هیچ ندانم که مرا آنکه سرشت
از اهل بهشت کرد یا دوزخ زشت
جامی و بتی و بربطی بر لبِ کشت
این هر سه مرا نقد و تو را نسیه بهشت
ابر آمد و زار بر سر سبزه گریست
بی باده ی گلرنگ نمی باید زیست
این سبزه که امروز تماشاگه ماست
تا سبزه ی خاک ما تماشاگه کیست

"گر دل بنالد همچو نی من چون سبو نازم به می 
گر دل مرا رسوا کند راز نهان افشا کند
چون خود مرا شیدا کند، رازم نهان سازم به می "
زیبا وعالی
پایدار باشید

 

پاسخ:
درود بانو رویا ،
سپاسگزارم از حضور گرم شما و رباعی های زیبائی 
از حکیم خیام 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی