شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

دلم خون گشته و دلبر به درمانش نمیگیرد***

چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۳۵ ق.ظ




دلم خون گشته و دلبر به درمانش نمیگیرد

به هر سو میدود چون گوی و چوگانش نمیگیرد


حریمِ عشق خود بسته به روی این دلِ شیاد

چو میداند ریا دارد به ایوانش نمیگیرد 

 

نشاید آسمان یکدم سر از فرمان او پیچد

بسی این دل خطا کرده ولی جانش نمیگیرد

 

از این دلبر من آن دانم که در هفت آسمان عشق

دلی کو بوی حق نارد به پیمانش نمیگیرد 

 

دلا افتادگی آموز، و زین خودکامگی برگرد

که جز افتاده از پا را به دامانش نمیگیرد

 

نگه کن عهد و پیمان را جفا کمتر به مردم کن 

که هر پیمان شکن را او چو مردانش نمیگیرد


زهی دیوان عشق او، که پایانی ندارد آن 

ولی هر بی سر و پا را به دیوانش نمیگیرد 

 

خدا را ای صبا آرام بر آن کَسمه* بگذر تو

بگو زلفت شباهنگ را به درمانش نمیگیرد



* کسمه = زلف پرپیچ و خم بالای پیشانی 

 

موافقین ۹ مخالفین ۰ ۹۹/۰۷/۱۶

نظرات  (۹)

سلام علیکم
بسیار زیبا بود.
سپاس
پاسخ:
درود بر شما ،
سپاسگزارم از لطف و محبت شما
نگاهتان زیباست
۱۶ مهر ۹۹ ، ۱۰:۵۶ Sepideh Adliepour
از اون شعر ها بود که اگه بگیم عالیه یا فوق العاده است انگار سطحش میاد پایین!
اینقدر زیبا بود که کلمات بنده رو در تعریف و تمجید ازش یاری نمی کنند((:
پاسخ:
درود بر شما بانو ،
بینهایت سپاسگزارم از لطف و عنایت سرکار
نسبت به دلنوشته های بنده ،
نگاه زیبای شما پاینده باد،
عقل بیهوده سر طرح معما دارد
بازی عشق مگر شاید و اما دارد
با نسیم سحری دشت پر از لاله شکفت
سر سربسته چرا اینهمه رسوا دارد
در خیال آمدی و آینه ی قلب شکست
آینه تازه از امروز تماشا دارد
بس که دلتنگم اگر گریه کنم می گویند
قطره ای قصد نشان دادن دریا دارد
تلخی عمر به شیرینی عشق آکنده است
چه سر انجام خوشی گردش دنیا دارد
عشق رازیست که تنها به خدا باید گفت
چه سخن ها که خدا با من تنها دارد.
دلم خون گشته و دلبر به درمانش نمیگیرد....
.
.
دلا افتادگی آموز وزین خودکامگی برگرد... عالییییے
۰۱ بهمن ۹۷ ، ۲۱:۰۵ من دلم پاکه ...
😊👍
پاسخ:
سپاس از حضور و محبت شما 
خیلی خوب بود رفیق؛ لذت بردم.
۲۰ آذر ۹۷ ، ۱۹:۲۰ سیّد محمّد جعاوله
شعراتان زیباست.
پاسخ:
ممنون از محبت و حضور شما 
کسمه چیه؟
پاسخ:
سلام ،
کسمه ، مقداری از موی خانم ها که بر روی 
پیشانی و گونه ریخته میشه ، ... تقریبا مثل زلف
زلف پر پیچ و خم بالای پیشانی  
۱۸ آذر ۹۷ ، ۱۴:۲۵ جناب منزوی
بیت اول رو بدجور حس می کنم
دلتون همیشه شاد 🌺

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی