شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

از بهر طمع بال و پر خویش مکن باز

جمعه, ۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴ ب.ظ



از عمقِ عدم صدای پائی آید 

وز ناله ی نی غمِ جدائی آید 


بر تُربت من تو اشک و آهی مفشان 

زیرا که مرا نکو نوائی آید 




از بهر طمع بال و پر خویش مکن باز

وز بهر خطا یا که هوس دام مینداز


بنگر که جهان فعل و ندای تو دهد باز

زان پیش روی* یک درِ نصّوح* بکن باز 


* زان پیش روی = قبل ازمرگ

* نصّوح = توبه ای که شکسته نشود 




صد بوسه زدی بر لب ساغر به نهانی

صد گُل به جمال و سر هر یار چمانی*


یکبار  نرفتی، ره یک کلبه ی درویش

یکبار نشستی تو غمی، از دلِ دلریش



* چمانی = خرامان و زیبا 




گفتم که روم جامه دران شکوه کنم 

از ظلم و ستم شکوه بدین شیوه کنم 


هرچند که فریاد دلم بی ثمرست 

آتش به سرِ دشمن دیرینه کنم 





دیدم که زمان به یک نظر آمد و شد

این عمر گران چه بی ثمر آمد و شد


بنگر که جهان چنین حکایت کُنَدت

آدم ز عدم به یک سفر آمد و شد*



* شد = رفت


ک      شباهنگ 

موافقین ۶ مخالفین ۰ ۹۸/۰۸/۰۳

نظرات  (۳)

۰۹ آبان ۹۸ ، ۰۰:۱۷ فرناز فرزان
به به! بسیار عالی استاد!
ان شاء الله که هر چه زودتر چاپ بشن
براتون آرزوی سلامتی و موفقیت روزافزون دارم
در پناه خدا باشید
پاسخ:
سلام بانو فرزان ، 
سپاسگزارم از محبت شما،  
بنده نیز برای سرکار موفقیت و سربلندی 
و شادکامی در تمام امور زندگی را دارم ،
امیدوارم خداوند همیشه نظر رحمت بر 
همه بندگان صادق و پاک خودش داشته باشد 
۰۸ آبان ۹۸ ، ۰۰:۱۸ فرناز فرزان
سلام استاد
حالتون چطوره؟
مثل همیشه زیبا
قلمتون پرتوان
مانا باشید
پاسخ:
درود بانو فرزان، 
سپاسگزارم از حضور گرم شما، بهرحال روزگار پیری را هم باید گذراند 
در حال حاضر مشغول به چاپ رساندن سه جلد کتاب 
بنام های (راز گیسوی پریشان ) که در دو جلد منتشر میشود  و
یک جلد دیگر بنام ( نوای میگساران )هستم ، فعلا در 
مراحل بررسی میباشند ، امیدوارم بزودی به چاپ برسند 

۰۷ آبان ۹۸ ، ۱۲:۲۵ من دلم پاکه ...
😎👍
پاسخ:
درود بانو،  سپاس از حضور شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی