شباهنگ

شعر های عاشقانه و عارفانه

شعر های عاشقانه و عارفانه

شباهنگ
نویسندگان

( روزی شود که آیم چون بادِ نوبهاران

سه شنبه, ۵ آذر ۱۳۹۸، ۰۸:۵۵ ق.ظ

Shabahang 


فلک را سرسری منگر که این نیلوفری گردون

نه آن جام جمی باشد که چون افسانه پندارم

به دست خود زدم نقبی به دریای وجود عشق 

ندانستم که باید آن، چو یک پیمانه پندارم 

( ک. شباهنگ )

@@#@@@@@#@#####@@@@@#@#@

روزی شود که آیم، چون بادِ نوبهاران

دستم به زلف دلبر، اندر میان یاران

 

روزی که بندِ غربت، از پای خود بگیرم

نوشم ز لعلِ جانان، در جمع میگساران

 

آهی که سینه سوزد، در غربتش گذارم

دردم که جانگدازد، شویم به زیر باران

 

ای مدعی خدا را، تیغ از کَفَت بیافکن 

تا سر کنم نوائی، چون مرغ در بهاران

 

موجی که خشمِ ما شد، در حسرتِ خروش است

چشمی که اشک بارد، شد چشمِ چشمه ساران

 

رازی که بر مَلا شد، در صحن کوی و برزن

ترسم کشد که تسمه، از گُرده ی سواران

 

هر دم که نقشِ، دلبر اندر خیالم آید

پر میکشد ز دیده، سیمای گلعُذاران 

 

غم دیده این دل من، چون لاله های نُعمان*

پیمانه اش شده پر، با اشکِ غمگساران

 

تا این وطن بماند، پاینده و سرافراز

روید سپاه لاله، در قلبِ سبزه زاران

 

نبوَد عجب شباهنگ، لرزد ز آهِ سردی

آن جا که عرش لرزد، از آه سربداران



* لاله نعمان = شقایق 

 

@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@@



موافقین ۹ مخالفین ۱ ۹۸/۰۹/۰۵

نظرات  (۳۴)

خیلی مبارکه چاپ کتاباتون
خبر خوشحال کننده ایه
موفق ترین باشین و همیشه سلامت
پاسخ:
بسیار سپاسگزارم از لطف و محبت شما 
بعد ثبت نظرم حس پیروزی دارم از اون روزی که اومدم سر زدم تا الان امکانش نبود اصن برام
پاسخ:
خواهش میکنم بانو ، فکر کنم ایرادی در تنظیمات 
وب بنده بوده ، و برطرف شده 
سلام
خووووبین؟
من چندبار اومدم نظر بذارم براتون قسمت نظرات نمیدونم بسته بود یا مشکل از سیستم من بود که باز نمی کرد
به هرحال الان وصل شد
کتاب دارین شما؟این اولین سوالم بود بعد دیدن پستاتون :)
داشتین یا تازه چاپ کردین ؟
هرچند که شعراتون ارزش هزاربار چاپ شدن یه کتابو داره
پاسخ:
درود بانو غزاله،  خوش برگشتین دوباره امیدوارم که 
 دوره دانشگاه با موفقیت به پایان رسیده باشد ،
بله کتاب بوی زلف یار که عکسش در وب هست تقریبا دو سال پیش چاپ شده 
و دو کتاب دیگر در دست چاپ هستند به نام  ( راز گیسوی پریشان ) که در دو جلد منتشر میشود،  امیدوارم در یکی دو ماه آینده مراحل اداری آن به پایان برسد 
و منتشر شوند 
تشکرفراوان استادعزیز❤
پاسخ:
خواهش میکنم،  دوست گرامی.
۱۷ شهریور ۹۶ ، ۰۱:۴۱ فرناز فرزان
سلام استاد
انتخاب وبلاگتون به عنوان وبلاگ برتر رو تبریک می گم
با آرزوی سلامتی و شادکامی
عید غدیر هم مبارک باشه
پاسخ:
سلام بانو فرزان ..
 متشکرم ولی من چیزی از این موضوع نمیدانم..
 چگونه ممکن است بین این همه وبلاگ خوب 
 و زیبا و پر محتوا وبلاگ بنده انتخاب بشه ؟؟
 در هر حال از لطف شما سپاسگزارم.
 عید غدیر هم بر شما و خانواده محترم مبارک باد
خیلی عالی بود
پاسخ:
سپاس از حضور و محبتتون 
۰۷ مرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۳ ♕αяαмεsн♕ ...
عالی بود........
پاسخ:
سپاسگزارم بانو از حضور و محبتتون 
سلام دنبالتون کردم :)

خوش میشم شما هم دنبال کنید ❤️
سلام استاد
ارادتمندم
خیلی وقته میخوندمتون و این شعرروزی شودکه ایم رو خیلی دوست داشتم وروی همه کتابام نوشته بودم
خیلی خوبید
پاسخ:
درود دوست عزیز..
سپاسگزارم از حضورتان..
و متشکرم از نگاه زیبایتان بسیار لطف دارید ..
سلام و عرض ادب
من وبلاگتون و مطالبتون رو دنبال کردم
خوشحال میشم شماهم وبلاگ منو دنبال کنین
سپاس فراوان
پاسخ:
درود دوست عزیز ..
سپاس از حضور شما ..
 چشم 
۲۵ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۳۷ سفره خاتون
سلام ، ایام به کام.
چه شعر زیبایی و چه موسیقی ای !
خیلی لذت بردم.
پاسخ:
درود بر شما ..
 سپاس از حضورتان ..
 و توجه شما ..
زیبا و عالی بود
پاسخ:
سپاس از حضور و محبت شما ..
۱۷ خرداد ۹۶ ، ۲۳:۴۶ سام نجفی نیا
عالی بود درود به تو
پاسخ:
سپاس از شما دوست عزیز..
لالای لاالا لای لالی
هنوزگیرآهنگم عجب خوب نوشتی که خوب خواندمش

باتوبودم زدریای بی کنار باغ بودم وبرگ شدم وخاکم رابادبرد


من شعرت راباریتم آهنگه خوندم،اگه بی کلام بودخیلی بهم فیض میداد
روزی که بندِ غربت از پای خود بگیرم

نوشم ز لعلِ جانان در جمع میگساران
میگساران می گفتم میگساران ان ان وان وان
پاسخ:
ممنون از حضور گرمتان ..
نظر لطف شماست ..
واقعا؟؟؟
خیلی خوبه
دمتون گرم موفق باشید.
پاسخ:
بله بانو ..
سپاسگزارم از لطف و محبت شما..
شما نیز شاد و پیروز باشید ..
شعرش سروده کیه؟
پاسخ:
درود .. ممنون از حضورتان..
 تمام اشعار این وبلاگ سروده خودم است ..
امیدوارم مورد پسند واقع شود 
۰۸ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۵۳ سام نجفی نیا
عالی
پاسخ:
ممنون از حضورتان 
۰۶ خرداد ۹۶ ، ۲۲:۴۵ رویا رویایی
بسیار زیبا بود !
پاسخ:
سپاسگزارم از حضور و محبتتون..
سلام
موفق باشید
مطالبتون بسیار عالی هستند
لطفا اگر مایل هستید وبلاگ ما را دنبال بفرمائید .تشکر
/http://fonty.blog.ir/
پاسخ:
سلام. ممنون از لطف شما. 
چشم
خداوندا ، در این آخرین روزهای سال
دل مردمان این سرزمین را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده
که هر کجا تردیدی هست ایمان
هر کجا زخمی هست مرهم
هر کجا نومیدی هست امید
و هر کجا نفرتی هست عشق جای آنرا فرا گیرد ، آمین . . .
نوروز 1395 بر شما مبارک

پاسخ:
سلام بانو..
دعای بسیار زیبائی را در حق این مردمان ابراز داشتید .
امیدوارم که چنین شود ..   آمین
ممنونم از محبتتون و حضور سرکار..
این نوروز باستانی را هم به شما و خانواده تبریک عرض می کنم 
 و سالهای نیک بی شماری برای شما آرزو دارم 
۰۵ اسفند ۹۵ ، ۲۳:۱۵ خانومِ حدیث :)
خیلی خوبه شعراتون ^____^
پاسخ:
سپاسگزارم از محبتتون..
 شما بسیار لطف دارید. 
زیبا بودش و عالی
پاسخ:
ممنون از حضور و لطف شما 
ممنون ُ مث همیشه عااالی :))

+چه اسبی :)
پاسخ:
 ممنون ..
 بله خیلی زیباست..
بسیاااار زیبا و دلنشین
پاسخ:
سپاسگزارم از محبتتون 
سلام استاد ممنون از لطف شما منم هستم همچنان
حتما قابل شمارو نداره
امىدوارم سلامت باشىدو شاد
سلام استاد ممنون از لطف شما منم هستم همچنان
حتما قابل شمارو نداره
امىدوارم سلامت باشىدو شاد
پاسخ:
سپاسگزارم  بانو نسیم...
سلام بر استاد گرامی
خوشحالم که برگشتید و چه خوش سرودید
همیشه پایدارو برقرار...
پاسخ:
سلام بانو نسیم..
خیلی خیلی ممنونم از محبتتون..
خوشحالم که شما هم دوباره با تشریف فرمایی 
خودتان بنده را سرافراز فرمودید ..
شما نیز پاینده و شاد باشید..
۲۲ بهمن ۹۵ ، ۱۵:۱۰ فرناز فرزان
سلام
بسار زیبا بود
پاسخ:
درود بانو ..
سپاسگزارم از محبتتون 
۲۱ بهمن ۹۵ ، ۰۸:۰۹ حامد عبدالهی
زیبا بود برادر عزیز
یاد این شعر از مولانا افتادم:
باز آمدم چون عید نو تا قفل زندان بشکنم
وین چرخ مردم خوار را با چنگ و دندان بشکنم
پاسخ:
خیلی ممنون از لطف شما..
بله این غزل مولانا بسیار زیباست. 

۱۶ بهمن ۹۵ ، ۰۶:۱۳ سیّد محمّد جعاوله
احسنت
عالی
پاسخ:
سپاس از لطف شما و نگاه زیبایتان 
۱۴ بهمن ۹۵ ، ۲۲:۵۹ ✿دخترے از تبارِ غرور✿
درود
خیلی لذت بردم عالی بود.
پاسخ:
  درود بر شما 
سپاسگزارم از محبتتون بانو 
خوشحالم مورد پسند واقع شده..
سلااااااااااااام :))
جلل العجایب ! این پست توی صفحه ی اول وبلاگتون نیست :| نمیدونم چرا !

خیلی دلنشینه این شعر ^_^
پاسخ:
درود بانو پرواز ..
ممنون از لطف شما..
حالا برای مدتی اون را هم در صفحه اول قرار 
خواهم‌.. خوشحالم که مورد توجه قرار گرفته. 
حرف دل منم بود این شعرزیبا
پاسخ:
خوشحالم که پسندیدند. 
فوق العااااده بود استاد مثل همیشه :)
سلام ^_^
پاسخ:
درود بانو ..
ممنون از محبتتون 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی